15 فروردين 1403 - 15:33

قیمت نفت به بیشترین میزان از سال ۲۰۲۲ رسید

قیمت نفت به بیشترین میزان از سال ۲۰۲۲ رسید
افزایش قیمت نفت به نزدیک ۹۰ دلار در هر بشکه، به افزایش تنش‌های منطقه، کاهش تولید نفت اوپک و انتشار آمار‌های اقتصاد چین مرتبط است.
کد خبر : ۱۶۱۸۶۶

به گزارش ایبنا، قیمت جهانی نفت برنت دیروز به ۹۰ دلار در هر بشکه نزدیک شد که کارشناسان علت آن را حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه و تاکید ایران به تلافی سخت می‌دانند. برای نفت برنت آخرین بار در ژوئن ۲۰۲۲ قیمت ۸۹ دلار ثبت شده بود.


اسرائیل دو روز پیش حمله موشکی از بلندی‌های جولان اشغالی به ساختمان بخش کنسولی و اقامتگاه سفیر ایران در سوریه انجام داد که متأسفانه منجر به شهادت هفت تن از پرسنل ایرانی از جمله مستشاران ارشد نظامی شد. جمهوری اسلامی ایران به شورای امنیت نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم اسرائیل را گزارش داده و مسئولان از اقدام تلافی جویانه در زمان و مکان مناسب خبر داده است.


قیمت نفت در چند ماه گذشته هم به دلیل تنش‌های بین اسرائییل و فلسطین روند افزایشی داشته است منطقه خاورمیانه بزرگترین تولید کننده نفت و نیز مسیر انتقال نفت به کشور‌های دیگر است. به علاوه کارشناسان نفتی می‌گویند که افزایش قیمت نفت بیشتر تحت تاثیر تاکید اعضای اوپک پلاس به کاهش تولید نفت، انتشار آمار‌های قوی از اقتصاد چین و انتظار اقتصاددانان به کسری بودجه جهانی در سال جاری مربوط می‌شود. امروز نیز قیمت جهانی نفت برنت با ۴۱ سنت افزایش نسبت به روز گذشته رقم ۸۹ دلار و ۳۳ سنت را ثبت کرد.

 

منبع: فارس

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر