بانک انگلیس نرخ بهره را به بالاترین سطح در ۹ سال اخیر افزایش داد

بانک مرکزی انگلیس با افزایش نرخ بهره به ۰.۷۵ درصد آن را به بالاترین رقم از زمان بحران اقتصادی جهان به بعد رساند.
کد خبر : ۸۹۳۸۵
بانک انگلیس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از گاردین، کارشناسان بانک مرکزی انگلیس به افزایش نرخ بهره پایه در بریتانیا رای مثبت دادند و نرخ بهره بانکی در این منطقه با ۰.۵ درصد افزایش روبرو شد.


این در حالی است که کارشناسان اقتصادی و رهبران تجاری هم انتظار چنین تصمیمی را از بانک انگلیس داشتند. در همین حال کمیته سیاست گذاری پولی بانک انگلیس با رای به بالا رفتن ۰.۵ درصدی نرخ بهره رقم فعلی آن را به ۰.۷۵ درصد افزایش دادند و نرخ بهره بریتانیا به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ میلادی به بعد رسید.


بانک مرکزی انگلیس می تواند با تغییر نرخ پایه به اهداف سیاست پولی خود دست پیدا کند و پیش از این هم تلاش برای رسیدن به نرخ تورم هدف گذاری شده خود یعنی کمتر از ۲ درصد کرده بود.


البته آمار تولیدات صنعتی بریتانیا نشان می دهد که بلاتکلیفی در مورد برگزیت و چشم انداز جنگ تجاری بین المللی باعث کاهش تولید در این بخش شده است. از طرفی هم برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که با توجه به بلاتکلیفی در مورد برگزیت و جنگ تجاری، افزایش نرخ بهره تصمیمی عاقلانه محسوب نمی شود.


بر پایه این گزارش، مذاکرات برگزیت میان بریتانیا و بروکسل ادامه دارد و مباحثی مانند دسترسی بریتانیا به بازار اروپا به دنبال خروج بریتانیا از اتحادیه گمرک و بازار این منطقه در جریان است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر