قدرت‌نمایی پوند در برابر دلار به دنبال توافق احتمالی لندن-بروکسل

به دنبال توافق احتمالی لندن با بروکسل در تمام حوزه های خدمات مالی در دوره پسابرگزیت، ارزش پوند در برابر دلار ۰.۶ درصد جهش زد.
کد خبر : ۹۳۲۸۳
پوند

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از روزنامه انگلیسی تایمز، به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر نتیجه گیری مذاکره کنندگان بریتانیایی و اروپایی بر سر توافق احتمالی در تمام ابعاد مرتبط با همکاری آینده در حوزه خدمات مالی میان بریتانیا و اتحادیه اروپا در دوره پسابرگزیت که شامل تبادل اطلاعات هم می شود، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۶ درصد افزایش پیدا کرد.


در همین حال هر پوند در منطقه آسیا در برابر ۱.۲۸۳۶ دلار معامله شد و دلار تقریبا در پایین ترین سطح خود در ۱۶ ماه اخیر در برابر پوند باقی ماند. البته بخشی از روند نزولی دلار به دلیل شاخص های مثبت اقتصادی در آمریکا بر می گردد.


همچنین توافق بریتانیا-اروپا در حوزه خدمات مالی، دسترسی اتحادیه اروپا را به بخش مالی بریتانیا فراهم می کند. به گفته یک مقام دولتی بریتانیا، این توافق ظرف ۳ هفته آینده نهایی خواهد شد.


بر پایه این گزارش، در همه پرسی ژوئن ۲۰۱۶ میلادی بریتانیا رای به خروج از اتحادیه اروپا را داد. اگرچه برگزیت برای اواخر مارس ۲۰۱۹ میلادی برنامه ریزی شده؛ اما لندن و بروکسل همچنان بر سر یکسری موضوعات کلیدی توافق نکرده اند که از جمله آن مرز ایرلند و موضوعات مرتبط با گمرک است.


این سناریو عمیقا بخش مالی بریتانیا را نگران می کند و به گفته برخی از مقامات لندن از آنجایی که بسیاری از شرکت های مالی، کسب و کار خود را در دیگر نقاط اتحادیه اروپا مستقر خواهند کرد، برگزیت می تواند منجر به از بین رفتن ۱۲ هزار فرصت شغلی در بخش مالی بریتانیا شود؛ ضمن اینکه بانک انگلیس هم برآورد کرد تا اواخر مارس ۲۰۱۹ میلادی ۵ هزار شغل به دلیل برگزیت در بریتانیا از دست برود.


برچسب ها: دلار پوند برگزیت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر