11 فروردين 1398 - 10:17
آمار سال ۹۷ نشان داد :

تامین مالی ۲۷۱ هزار میلیارد ریالی در بورس

بالغ بر ۲۷۱هزار میلیارد ریال تامین مالی در سال گذشته از طریق بورس اوراق بهادار انجام شده است.
کد خبر : ۹۸۵۵۶
طرح

به گزارش ایبِنا، ۲۷۱ هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال تامین مالی از طریق افزایش سرمایه شرکت‌ها، عرضه اولیه سهام، انتشار اوراق بدهی و انتشار اوراق اختیار فروش تبعی در سال ۹۷ در بورس اوراق بهادار انجام شده است.


بر این اساس تامین مالی شرکت‌ها از طریق افزایش سرمایه در بورس اوراق بهادار تهران ۲۱۶ هزار و ۷۴۹میلیارد ریال بوده که این رقم ۸۰ درصد کل تامین مالی صورت گرفته در این بازار را طی سالی که گذشت شامل می‌شود.


سهم تامین مالی شرکت‌ها از طریق عرضه اولیه در بورس نیز در سال ۹۷ بالغ بر ۱۲ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال بوده که ۵ درصد تامین مالی صورت گرفته را در بر می‌گیرد.


همچنین تامین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی در این مدت ۲۹ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال و تامین مالی از طریق انتشار اوراق اختیار فروش تبعی ۱۲ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال بوده که به ترتیب ۱۱ و ۵ درصد کل تامین مالی صورت گرفته در سال گذشته در بورس اوراق بهادار تهران را شامل می‌شود.


این گزارش می‌افزاید: ۳۴۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تامین مالی نیز از طریق عرضه اولیه، اسناد خزانه اسلامی، پذیره‌نویسی و افزایش سرمایه شرکت‌ها در سال ۹۷ در فرابورس ایران انجام شده است که این رقم در سال  ۹۶ حدود  ۳۰۶ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال بوده که حکایت از افزایش ۱۴ درصدی دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر