31 تير 1400 - 09:38

راهکارهای عملیاتی بازگرداندن آرامش اقتصادی در دولت جدید

یک کارشناس اقتصادی گفت: مهم‌ترین اقدامی که دولت سیزدهم برای ایجاد آرامش نسبی در اقتصاد می‌تواند انجام دهد، کنترل نرخ تورم است.
کد خبر : ۱۲۵۶۷۴
کارشناسان

به گزارش ایبِنا به نقل از صدا و سیما؛ کامران ندری، کارشناس اقتصادی با حضور در برنامه "تیتر امشب" گفت: علی‌رغم آنکه آمارها در سال ۹۹ رشد اقتصادی را نشان می‌دهند، ولی در یک دهه اخیر میانگین رشد اقتصادی کشور پایین بوده؛ همچنین در کنار این رشد اقتصادی پایین، رشد منفی سرمایه‌گذاری هم داشتیم.


وی با بیان اینکه در شرایط فعلی میزان تورم بسیار بالاست، افزود: میانگین و متوسط میزان تورم در چند دهه گذشته در مقایسه با کشورهای دیگر بالا بوده و نکته قابل توجه این است که در پنج دهه گذشته نخستین بار است که اقتصاد ما برای سه سال پیاپی میزان تورم بسیار بالا را تجربه می‌کند.


کارشناس اقتصادی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کنونی خیلی خوب نیست، گفت: در حال حاضر وضعیت قابل پیش‌بینی نسبت به آینده برای فعالان اقتصادی که بتوانند درست تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند، وجود ندارد مگر آنکه دولت جدید با برنامه‌های مشخص و معین آینده قابل پیش‌بینی را برای فعالان اقتصادی رقم بزند.


همچنین وحید شقاقی، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برای نخستین بار در سال ۹۰ رشد اقتصادی صفر درصد شد، گفت: برای نخستین بار رشد استهلاک سرمایه از تشکیل سرمایه پیشی گرفته و این موضوع در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و به مفهوم ساده یعنی فرسودگی زیرساخت‌های ایران.


وی با بیان اینکه فرصت‌های بی‌نظیری در کنار اقتصاد بیمار کشورمان داریم، افزود: دولت آینده لازم است ابتدا اقتصاد کشور را "پیش‌بینی پذیر" کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر