13 مرداد 1400 - 13:04
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

جهش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۴۱۴ واحدی معادل ۲.۲۱ درصد به یک میلیون و ۴۰۶ هزار و ۶۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۸۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۵۹۶۵
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه سیزدهم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۶۲۰ واحدی معادل ۲.۲۱ درصد به رقم ۳۵۲ هزار و ۳۰۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۵۷۴  واحدی معادل ۰.۶۴ درصد، عدد ۴۰۳ هزار و ۲۶۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۲۷  واحدی به رقم ۲۵۴ هزار و ۸۲۰ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۷۸۹۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۷۴۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۵۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۹۸۱۲ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۴۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، شستا، میدکو، کگل و کچاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، وتجارت و همراه، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۳۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۴۱ هزار و ۲۰۳  نوبت معامله و به ارزش ۷۳ هزار و ۸۴۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دابور(داروسازی‌ ابوریحان‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، فارس، شفن و دفارا بود. همچنین نماد معاملاتی غمهرا(تولیدی‌مهرام‌) با ۴.۹۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای تکنو، ثامان، قنیشا، خزر و ثشرق قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر