10 ارديبهشت 1401 - 20:08

رکورد ۷.۵ درصدی تورم منطقه یورو در ماه آوریل

تورم منطقه یورو طبق انتظار در این ماه به رکورد جدیدی رسید و سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا از قبل نگران بودند که ممکن است رشد سریع قیمت‌ها تثبیت شود.
کد خبر : ۱۳۲۲۶۷
تورم

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از رویترز، داده های آژانس آمار اتحادیه اروپا یورواستات در روز جمعه نشان داد که تورم در اتحادیه ۱۹ کشور در ماه آوریل از ۷.۴ درصد در ماه مارس به ۷.۵ درصد افزایش یافت که طبق انتظار ناشی از افزایش مداوم قیمت انرژی و مواد غذایی است. اگرچه هزینه های انرژی بیشترین نوسان را داشتند، اما نرخ تورم انرژی در مقایسه با ماه مارس کاهش یافت در حالی که رشد قیمت در مواد غذایی، خدمات و کالاهای صنعتی غیر انرژی شتاب بیشتری گرفت، که نشان می دهد تورم بسیار گسترده می شود.


 تورم بدون احتساب قیمت مواد غذایی و سوخت، که به دقت تحت نظارت بانک مرکزی اروپا است، از ۳.۲ درصد به ۳.۹ درصد افزایش یافت که بسیار فراتر از انتظار بود. نگرانی سیاست گذاران این است که انتظارات تورمی بلندمدت بسیار بیشتر از هدف ۲ درصد خود هستند، که نشان دهنده کاهش اعتماد به توانایی بانک مرکزی اروپا برای کنترل قیمت ها و در نهایت انجام وظایفش است. شاخص کلیدی انتظارات تورمی بلندمدت در روز جمعه به ۲.۵ درصد افزایش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها